Ok

By continuing your visit to this site, you accept the use of cookies. These ensure the smooth running of our services. Learn more.

2011.06.03

[Apple Brown Betty] Aeroplane


最近不知道為什麼總是4.5點才睡
也不是失眠睡不著 就只是不想睡
想太多...
 
Lyrics:Niklas Johansson
Music:Niklas Johansson
Artist:Apple Brown Betty
真的是很不紅的團體 資料超少
連歌詞都找不到完整的
這首莫文蔚和蘇慧倫有翻唱過 叫失戀萬歲
 
Aeroplane
---------------------------------------
I'm feeling so low
I take my bags 'cause I just wanna get away
The things I saw, it makes me sad
Cause I just wanna fly you high
I give you all my heart to take you on a start
You'll be my wings for fame, we gonna win this game
 
You can be my aeroplane
you can be my wings of fame
I'll take you with me home tonight, I love you
We can fly around the world
to see the place we only hug
You can be my aeroplane tonight
 
I've been ??? you, you give me noise
so I can feel you like a ???(這兩句聽不出來...)
And then take off, I feel you're shaking
but I don't care about the warnings
I give you all my heart to take you on a start
Your'll be my wings for fame, we gonna win this game
 
You can be my aeroplane
you can be my wings of fame
I'll take you with me home tonight, I love you
We can fly around the world
to see the place we only hug
You can be my aeroplane tonight
 
I fly you high, high in the sky
But don't ask me why
for you I would die
 
 

01:54 發表於 Music | 永久網址 | 留言 (0) | | |

2011.05.31

Ant

Salvador Dali - Ant Face 1936.JPG
 
 

http://e-info.org.tw/node/65212
 
也許,聰明的人類應該向螞蟻學習愚蠢,這才是大智慧。聰明人不吃虧,所以其他的生物無法在人類身上得到什麼好處,只有人類向其他生物剝奪好處。螞蟻卻擅長吃虧,願意讓其他生物剝奪祂的一些什麼,剝奪之後螞蟻弱勢了嗎?沒有。事實上應該說正因為螞蟻的強大與優勢,螞蟻才有能力照顧這麼多其他生物,供他們生存,並藉以豐富生物多樣性,創造這個地球的生生不息與美好。原來,真正照顧弱勢、關懷弱勢的物種不是不類,是螞蟻;同時智慧如螞蟻者,在給予弱勢照顧和關懷後,自己不但不損失,還讓自己的生活與生存更趨健康與穩定,因為,祂們豐富了生物的多樣性。
---
 
 
好吧本來是想說說這個有點白爛的團體
Alien Ant Farm(外星螞蟻養殖場)
一出道就是翻唱Michael Jackson的Smooth Criminal

團員每個都長得...嗯 不怎麼聰明的樣子
 

惡搞一堆電影,最後連小子難纏裡的師父Miyagi桑都來客串!!
還有人超強自己做了南方公園版的...
 

01:49 發表於 murmur, Music | 永久網址 | 留言 (0) | | |

2011.05.30

週日午後

文化諸眾聯盟 (←開沒多久吳牧青留言說他階段性任務達成要退出, 然後我這篇打完的同時這部落格連署關了 又開了)
下一個十八年
北美館「特展」風波評議
從展覽政治看台灣攝影美學共業
  .
  .
  .
午後房間還瀰漫著昨天的燒烤味
從好友的臉書開始極無聊地看起最近沸沸揚揚的北美館風波
還有吳牧青的後續發展
然後又扯到媒體對蔣為文與吳牧青兩者的態度
另外想起幾個月前張大春的狗屁文化創意產業
 
扯到政治啊、錢的總令人不齒
但畢竟不是搞藝術或念文學的
倒也沒有感到特別悲憤
我承認的確是抱著看八卦的心態瀏覽著這些事件...
仔細想想就當代而言
誠如這篇所說
「紐約和倫敦那創意文化之都的地位,其實與它們是世界金融中心的身份是分不開的。恰如近世的威尼斯和阿姆斯特丹,藝術還不是它們得以繁華的原因,而是結果。」
對大多數人來說藝術已淪為資本主義洗腦下的時尚創意
這大概也是藝術發展的一部分
  

nirvana_nevermind.jpg

01:24 發表於 murmur | 永久網址 | 留言 (0) | | |